Mozzarellafylld kycklingfilé

Henrik och jag gillade denna rätt, Cassiopeja med men Ofelia åt inte många bitar kyckling. Jag tycker det är lite lustigt för Ofelias favoriter är kyckling, soltorkade tomater och pesto, men när jag har fyllt en kycklingfilé med soltorkade tomater och pesto så passar det inte lilla damen.  

3 kycklingfiléer
1 pkt mozzarella
2-3 msk pesto
6 soltorkade tomater
Kryddor: Örtsalt, svartpeppar grovmalen

(Jag brukar börja med att skölja kycklingen och torka av den lite lätt). Sätt ugnen på 220C och smörj en ugnsform. Tärna mozzarellan och tomaterna och blanda med pesto. Dela kycklingen i mitten men inte helt igenom utan så det går att vika upp översta delen (jag tyckte kycklingfiléerna var så stora så jag skar varje filé i två innan jag delade dem på mitten). Fördela röran över kycklingfiléerna. Vik över ”locket” på kycklingen och krydda med salt o peppar. Sätt in formen i ugnen tills kycklingen är klar (som vanligt glömde jag att ta tiden, men ca 20-25 min), sen ställde jag om ugnen på grill för att få lite mer färg på kycklingen och lät formen stå kvar ca 5-10 min (håll ett öga in i ugnen så det inte blir bränt på toppen).

 Innan servering öste jag skyn i formen över kycklingen. Servera en matig krispig sallad till. (Pasta eller ris till skulle också vara gott om man inte kör GI som jag).

7.30 en lördagmorgon

står jag redo i mina nya löpartights, jacka till och gps på armen. Jag måste säga att jag ser nog proffsigare ut än vad jag är. Morgonen såg väldigt grå och blöt ut men det regnade inte, vinden stod still och det var faktiskt varmt ute.

Det var dags för tredje passet på det officiella träningsprogrammet som skulle se ut så här: 10 min uppvarv, 12 min jogg, 5 min nervarv. Jag började gå 10 min sen joggade jag mina 12 min och fortsatte jogga lite smått 18 min till för att avsluta med 4 min promenad. Eftersom jag gjorde en övningsvecka förra veckan så kan jag jämföra lite hur det har gått på en vecka. Tyvärr var det max 1-2m längre jag kom på mina 12 min idag jämfört med förra veckan, så snabbare har jag inte börjat bli. Det som skiljer är att jag kan fortsätta att jogga lite längre totalt sätt. Man skulle väl vilja se resultat på tiden med men jag antar att det är något för tidigt, hihi, jag får nog ha lite tålamod, även om jag nu kan jogga liite längre så känns det väldigt långt bort till 2,1 mil. Nu har jag 11v kvar till 1 mil sen har jag 5 månader på mig att öka till det dubbla. Skadar jag inte mig borde det gå, eller hur 😉

Det var jag, fåglarna, en svart katt, en ekorre, en hackspett, och söta vita kor som var ute och njöt av denna lördagsmorgon, just det en joggare till såg jag, ja joggare var hon nog också för det såg inte ut att gå snabbare än 6min/km.