7.30 en lördagmorgon

står jag redo i mina nya löpartights, jacka till och gps på armen. Jag måste säga att jag ser nog proffsigare ut än vad jag är. Morgonen såg väldigt grå och blöt ut men det regnade inte, vinden stod still och det var faktiskt varmt ute.

Det var dags för tredje passet på det officiella träningsprogrammet som skulle se ut så här: 10 min uppvarv, 12 min jogg, 5 min nervarv. Jag började gå 10 min sen joggade jag mina 12 min och fortsatte jogga lite smått 18 min till för att avsluta med 4 min promenad. Eftersom jag gjorde en övningsvecka förra veckan så kan jag jämföra lite hur det har gått på en vecka. Tyvärr var det max 1-2m längre jag kom på mina 12 min idag jämfört med förra veckan, så snabbare har jag inte börjat bli. Det som skiljer är att jag kan fortsätta att jogga lite längre totalt sätt. Man skulle väl vilja se resultat på tiden med men jag antar att det är något för tidigt, hihi, jag får nog ha lite tålamod, även om jag nu kan jogga liite längre så känns det väldigt långt bort till 2,1 mil. Nu har jag 11v kvar till 1 mil sen har jag 5 månader på mig att öka till det dubbla. Skadar jag inte mig borde det gå, eller hur 😉

Det var jag, fåglarna, en svart katt, en ekorre, en hackspett, och söta vita kor som var ute och njöt av denna lördagsmorgon, just det en joggare till såg jag, ja joggare var hon nog också för det såg inte ut att gå snabbare än 6min/km.

Kommentera

