Veckomatsedel för vecka 39 * (GI-vecka 6)

Helt otroligt att jag redan har kommit till vecka 6 när det gället GI. Jag kan ibland vara bra på att hålla en diet eller viss kost några veckor men brukar sen glida tillbaka till pasta i massor och alldeles för mycket choklad. Men det går rätt bra för mig. Jag äter bra (förutom på helgen då fuskar jag med godis, choklad o chips) och träningen går bra. Mina framsteg idag gör mig peppad inför en ny vecka med fortsatt utmaning i livet 😀 Det här äts hos oss i veckan:

Måndag: Kasslersallad med bla linser, avokado, spenat, värstingost (prästost lagrad i 3år) en klick creme fraiche och en klick kronärtskockspesto
Tisdag: Nötfärsenchiladas, stekt majskolv med smak av chili och honung, gräddfil
Onsdag: ”Falsk carbonara” (m. vitkål istället för spaghetti)  
Torsdag: Thaigryta med lax  
Fredag: Fläskfilé på spett, 2 kalla röror till (en m. bla tomat o kikärtor, en med aubergine, youghurt o vitlök)

Lördag: Lövbiffsrullader, stekt potatis o sallad
Söndag: Kyckling och majssoppa

Idag kunde jag kalla mig löpare under 1 min

För första gången under mina små joggingrundor kände jag mig lite bättre. Det kändes inte riktigt lika kämpigt hela vägen och för första gången fick jag en medeltid under 8 min, 7,48 min/km (och då gick 10 min av mina 31 min som jag var ute).

Ja, jag vet att det fortfarande inte är bra men jag ser det som ett stort framsteg. Dessutom så drog jag på lite den sista joggingminuten och när jag nyss la in gps-tiderna i datorn såg jag att den sista minuten hade jag en fart på 5,2 min/km, och inofficiellt kallar vi det löpning 😉