Dagens krav

En liten parantes eller en tanke från veckohandlingen. Jag önska ofta att det mesta jag handlar skulle vara ekologiskt eller med miljötänk. Det händer att jag klagar eller suckar för mig själv över att det blir så mycket dyrare om alla grönsaker vi handlade var kravmärkta. Igår stod jag och kikade på broccolin, det är ju så gott med färsk broccoli. 12:90:-/st kostade en ”vanlig” broccoli, den kravmärkta 44:90:-/kg, sen kollade jag igen på den vanliga och den kostade ju faktiskt 51:90:-/kg, så en riktigt fin och god kravmärkt broccoli fick följa med hem.

Som sagt bara en liten tanke jag delade med mig av 😀

20121009-120346.jpg

Kommentera

