Egentligen borde jag skriva massor med tänkvärt o nyttigt med allt som rör GI…

med tanke på att det är högsäsong just nu. Det är många som hittar hit genom sökningar på olika vis som har med GI att göra. Jag kan istället länka till mina ”gamla” gi-recept + gi-veckomenyer/matsedlar, för det finns en hel del som kanske är oläst? Gott o blandat med Gi hittas här https://mammamandala.wordpress.com/category/gi-2/ och veckomatsedlar finner ni här: https://mammamandala.wordpress.com/category/gi-veckomatsedlar/ det är blandat med rivstart och fas 2-3.

Jag kommer i alla fall inte skriva om gi just nu, inte så det är riktat just mot GI utan det som jag känner för i nuläget är att jag vill rensa. Jag vill rensa ut kyl/frys och skafferi och göra mat med det som finns hemma så vi sen kan starta om med nya fräscha maträtter. Det kan nog bli en hel del både lustigt och gott…som pastagratäng med ris och köttfärs. En rätt där tjejerna bråkade om det sista i formen så att jag fick gå in och dela systerligt. Igår kväll puttrade broccolisoppa på spisen. En soppa där jag fick användning för mina broccolistammar som jag fryst in när vi köpt färsk broccoli. Recept på dessa två kommer senare, just nu bakas det frallor som Ofelia önskat där jag passar på att röra ner lite ”småslattar” av olika mjölsorter så det rensas lite mer i skafferilådan.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma /mormor
    Jan 05, 2012 @ 11:07:18

    Rensa är bra, man känner sig så nöjd med sig själv efteråt : )

    Svara

  2. MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET
    Jan 08, 2012 @ 13:55:42

    Gillar du LUNDMYR OF SWEDEN Kollektionen? Då måste du kolla in min tävling som pågår tills i natt kl.00.00. Priset kommer från LUNDMYR OF SWEDEN. LYCKA TILL!

    KRAM

    Svara

Kommentera

