Tillbaks till vardagen, ny veckomatsedel för v 37

Den goda maten och det goda livet i Tunisien lät mig gå upp 3kg i vikt. Så nu får vi komma tillbaks till vanliga middagsvanor med lite mindre kcal, inte ovanligt lite utan bara mer en normal mängd. Det blir en enkel start, jag börjar min praktik idag på psykiatrisk avdelning så det kan bli att jag har huvudet fullt av alla nya intryck så då passar det bra med en lättlagad middagsvecka 🙂 Den här första veckan som vi drar igång med matsedel igen så kör jag från mina gamla recept. Kan ju vara bra att testa så recepten håller 🙂

Måndag: Citronlax med gnocchi och smörstekt broccoli

Tisdag: Köttfärs- & linsröra med couscous och en klick gräddfil

Onsdag: Pesto- & mozzarellapasta

 

Torsdag: Kycklingquesadillas, guacamole och tomatsallad

Fredag: Familjens favorittallrik

Lördag: Morotsbiffar, råstekt potatis med en kall örtsås och sallad till

Söndag: Hel ugnsgrillad kyckling, currysås, ris och morotsstavar

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Alexandra - kärlek på tallrik
    Sep 13, 2011 @ 19:23:28

    Mmmm, morotsbiffarna ser sjukt goda ut (och jag överkonsumerar kalla såser!) och pesto- och mozzarellapastan måste ju vara helt fantastisk ❤

    Svara

  2. Mammamandala
    Sep 13, 2011 @ 19:31:04

    Ja visst är det härligt med god mat! Kalla såser kan man nog ha till allt, behöver inte vara så komplicerat heller hihi. Hoppas du gillar maten om du testar laga något ❤

    Svara

Kommentera

