19/8-2011

En fantastisk dag igår som inte kunde börja på ett bättre sätt. Efter bubbel hos vänner i torsdags sa Henrik att jag kunde få sovmorgon på fredagen (igår) så jag var pigg till kvällen (Malmö inplanerat). Vilgot vaknade i vanlig tid och efter det låg jag mest och snurrade. Eftersom vi skulle till Malmö så kände jag att det skulle göra mer nytta om jag gick upp tidigt än att jag låg kvar och försökte somna om. Ner kom jag till ett så mysigt dukat frukostbord. Rosor stod i vas, färska frallor, kokta ägg, skivade grönsaker och en massa goda ostar. Te och kaffe var förberett. Färskpressad juice och  även champagneglas stod på bordet. Jag kröp upp i soffan med alla barnen och bara mös och inväntade att frukosten skulle bli helt färdig. När vi hade satt oss ner kom Henrik med mousserande jordgubbsvin (alkoholfritt) som alla fick lite av.

Henrik bad mig ställa mig upp och samtidigt tog han fram en söt liten ask, gick ner på knä och berättade hur mycket han älskade mig. Ja sen förstår ni säkert vad han frågade 😉 Han frågade om jag ville gifta mig med honom och tog fram ringen. En så fantastiskt söt och vacker ring som passade mig alldeles perfekt! Ja ni ser den på bild i inlägget nedan.

Resten av dagen fortsatte vara så där mysig. Vi lämnade Vilgot hos farmor o farfar och tjejerna hos mormor. Sen körde vi ner till Malmö. Vi mötte upp många av mina allra käraste vänner och gick ut och åt på Metro för att sedan gå vidare till klubben Joy to odd, på Moriskan, som spelade glad musik från 50-80-talet. Jag kan inte minnas när jag senast dansade så mycket och så länge. Har aldrig sett Henrik dansa så mycket heller hihi. Vid 3 på natten var fötterna ömma efter allt dansande så då fick det bli lite ”nattamat” innan taxin tog oss hem. Så kul och en så härlig dag!

Tack Henrik, jag älskar dig! Tack ni vänner som var med ute igår också och gjorde min dag lyckad 😀 Hihi, kan ju lika bra passa på att tacka våra föräldrar med som gjorde det möjligt att åka iväg barnfritt 😉

10 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma /mormor
    Aug 20, 2011 @ 15:59:34

    Massor med kärlek o lyckönskningar till er : )
    puss o kram

    Svara

  2. Mammamandala
    Aug 20, 2011 @ 16:13:03

    Tack Mamma, puss o kram! ❤

    Svara

  3. josefine
    Aug 20, 2011 @ 18:15:06

    Såå romantiskt! Grattis!

    Svara

  4. Elna
    Aug 20, 2011 @ 22:05:45

    Han kan din ”man” 😉 Grattis vad roligt!! Anade
    du om något innan? Eller lyckades han med att vara hemlighetsfull?

    Svara

  5. Mammamandala
    Aug 21, 2011 @ 00:28:09

    Tack Josefine och Elna! Jag anade inget, blev kanske lite misstänksam när champagneglasen stod på frukostbordet :-D. Det hör inte riktigt till vanligheten hemma hos oss att Henrik dukar upp så fint en ”vanlig” fredagsmorgon. Men sen tänkte jag att han kanske bara ville ha lite fina glas till juicen. Annars har han lyckats vara väldigt hemlighetsfull. Det känns jättekul o jag kikar och ler när jag tittar på min fina ring.

    Svara

  6. Farmor & Farfar
    Aug 21, 2011 @ 07:41:38

    Vi gläds verkligen med er. Farmor fällde en liten glädjetår när hon läste om den fina morgonen och extra trevligt att barnen fick vara med, det blir ett fint minne för dom.
    Vi önskar er och barnen all lycka i framtiden.
    Farmor & Farfar

    Svara

  7. Kattis
    Aug 21, 2011 @ 07:59:33

    Ett jättegrattis till er båda! Ja antar att tjejerna tyckte det var roligt att få vara med i en sån stor händelse =)

    Svara

  8. Mammamandala
    Aug 21, 2011 @ 17:36:51

    Tack farmor, farfar & Kattis!

    Det kändes så mysigt med barnen och stort, att Henrik ville att de skulle få vara med är jag jätteglad över. Vi får prata om det lite då och då så kommer barnen nog att minnas. Det är ju bara en gång i livet som han går ner på knä 😀

    Svara

  9. Jessica
    Aug 22, 2011 @ 14:08:15

    Kan ju börja med att säga grattis, fast jag inte känner dig 🙂
    Jätte mysig blogg du har! Älskar att laga mat så din blogg är verkligen inspirerande! 🙂
    //Jessica

    Svara

  10. Mammamandala
    Aug 22, 2011 @ 15:42:09

    Åh tack Jessica, det är ju jättekul med grattis från andra än de jag känner med 😀 Jag blir så glad över att du gillar bloggen och att inspirera är ju det bästa av allt!!! Sen älskar jag kommentarer så det får ni alla gärna göra mer av 😀

    Svara

Kommentera

