Sommar 2011 foton från ALV

Detta bildspel kräver JavaScript.

Oredigerade foton på alla våra mysiga barn, syster ysters barn och några på våra snyggingar till killar.

Sommarfoton från Åsaby

Detta bildspel kräver JavaScript.

Oredigerade foton för kvantitet istället för kvalité denna gång 🙂

Mina sommarfavoriter

Jag hade tänkt lägga ut foton till men den mappen som jag hade fotona i har försvunnit sorgligt nog. Så lite kort tänkte jag bara skriva ner mina sommarfavoriter och de perfekta tillbehören till grillat. Det bästa är ju att det går så fort att ordna till så man hinner umgås och njuta mera.

* Vitlöksmarinerade kidneybönor med finhackad rödlök

* Örtmarinerade kronärtskockshjärtan med tomater 

* Pestolinser med hackade soltorkade tomater

* Helstekt fläskfilé eller kycklingfilé marinerade med örter från rabatten, mest oregano och timjan, vitlök, lime- eller citronsaft + rivet skal, olja, salt, peppar och cayennepeppar. Ibland varierar jag med en skvätt rödvin eller flytande honung också i marinaden. För att det ska gå lite fortare kan filén skåras, när den fått lagom med färg kan den läggas i alluminumfolie tills den är klar.

* Klassikern på vårt sommarbord är tabbouleh.

* Halloumi med smak av citron o olivolja, champinjoner och majskolvar är också klassiker på grillen som oftast finns med.

* Kalla såser är favoriten till, oftast tycker jag att det räcker med en klick gräddfilm eller morotstzaziki och örtkryddad CF.

* Små syrliga laxpaket är perfekta.

Jag vill gärna komma tillbaka och skriva mer, har varit hmm lite utbränd kanske man skulle kunna säga. En liten paus från alla måsten har jag försökt att ta, nu har jag 4 dagar kvar att jobba denna sommar sen hoppas jag hinna med att njuta någar dagar innan det är dags att gå tillbaka till skolan. Vi får hoppas på fint väder så jag kan lägga upp mer sommarmatsrecept + foton. Saknar bloggen!

