Länge sen sist…

Detta bildspel kräver JavaScript.

Mycket har hänt sedan sist, gräslöken blommar, oreganon gör sitt jobb som marktäckande, Cassiopejas konståkningsträning är slut och C-uppsatsen är inskickad. Pust och stön vilken hemsk termin måste jag säga, att läsa på 150% är inget för mig. Terminen är långt från klar men en hel del har betats av. Smärttentan klarade jag bra och uppsatsen har åtminstone kommit så långt som att skickas in. Nu ska den först godkännas och sen är det dags för opponering. Förutom uppsatsen så är jag ute och praktiserar på heltid. Jag har hamnat på en kanonbra plats. Tur det! Annars har många tankar snurrat i huvudet, om jag verkligen vill bli ssk, eller pluggar jag hur mycket som helst och missar barnens härliga år för ingenting. Men det känns faktiskt bättre nu när jag väl kommer ut och får prova på att jobba lite.

Sen till maten. Den har det varit väldigt varierat med men mest har jag inte alls ätit som önskat. Igår satt jag och Lisa på bibblan och fixade med det sista så vi kunde skicka in uppsatsen, vi åt som om det vore sista måltiden, hihi. Var hemma 02.40 inatt och det blev en hel del choklad och annat onyttigt med. Så idag sitter jag med uppblåst mage och skriker efter gi-mat. Jag började dagen med en härligt enkel brunch, nötfärsbiffar med smält ost och en avokado med färskost till. Nu till middag tänkte jag göra en helstekt kalkonfilé fylld med mozzarella och oregano, till tänkte jag ha fräst paprika och kanske någon sås till.

Just det, ikväll kommer ägg med hemkörning! Ett flak ägg (medelstora) från en nära bonde för 40:-. Perfekt. Men lite sent kom jag på att ett flak räcker inte länge så till nästa vecka får jag köpa två flak. Om jag är nöjd med äggen kanske det får bli en stående beställning 😀 Dags för en kopp te innan det blir matlagning.

Kommentera

