Finally, now we´ve booked a holiday in Sousse

September 2-9 🙂 Det är tio år sedan jag var i Sousse senast och det blir familjens första resa på 7år!!! Tjejerna, speciellt Cassiopeja är överlycklig och längtar sååå. Jag är glad jag med, det känns så skönt att komma iväg. Många år har vi pratat om att åka ner och planerna har bara skjutits upp, men nu så. Det ska bli kul att min familj får träffa mina syskon i Tunisien och pappa. De måste ju ha blivit jättestora nu på tio år, själv har jag inte förändrats nåt ;-D Denna gång ska jag inte äta spaghetti o köttfärssås eller pommes o kyckling hela veckan utan testa det tunisiska köket som har så mycket spännande att bjuda på. När jag var där sist var jag mer kräsen och vågade inte testa så mycket. Det jag minns i matväg som jag verkligen älskade var bricks fyllda med potatis o ägg som man pressade citron över, sen förstås den goda salladen som serverades på alla restauranger med tomat, gurka, lök och olja, mm så gott.

Det får bli mer prat om Sousse en annan gång, önskade att jag kunde lägga in nån bild men förra gången jag var där hade jag ingen digitalkamera. Denna gång ska det fotas massor 😀 Nu får vi nöja oss med ett foto på ett fat från Tunisien. Fatet har flyttat med mig genom åren och har endbart legat i källarutrymmen i lite halvmurriga flyttkartonger, kanske lite synd.

Kom på att hela familjen behöver nya pass, 2000:-

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. kraxredax
    Apr 20, 2011 @ 16:48:12

    Jätteroligt!

    Svara

  2. Mammamandala
    Apr 21, 2011 @ 06:28:28

    Ja såååå roligt. Kul att ha något att se fram emot och längta efter, och veta att vi kommer få i alla fall en skön vecka i sommar 😀 (eller efter sommaren).

    Svara

Kommentera

