Blivit påmind om varför GI är så bra

De senaste två veckorna har jag ätit ok mat men samtidigt alldeles för mycket onyttigheter i form av chips och choklad, dessutom sitter jag i skolan hela veckan med min  kaffetermos och ”hinkar” i mig. Jag har känt att det har småbränt i magen den senaste veckan, men att göra något åt det redan då verkade ju dumt??! Igår när jag hade bestämt mig för att ge mig upp i stan för lite egen shopping så kände jag mig illamående, men stannade förstås inte hemma. Kunde inte koncentrera mig pga mitt magont, så efter ha köpt två linnen som jag inte ens provade åkte jag hem igen, fick lägga mig och vila och kunde som tur var vakna med mindre ont, efter omeprazol och alvedon.

Men kanske har jag lärt mig? Kanske dags att köra GI igen och inte bara äta god och bra mat utan se till att det även gäller på kvällarna. Har haft problem med magen förr men har aldrig känt något när jag ätit gi-kost. Så förutom att hålla blodsockret jämt, nå sin målvikt så hjälper det åtminstone mig att må bättre även i magen.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. MammaKatarina
    Apr 10, 2011 @ 18:33:48

    Vilken trevlig blogg du har!
    Här kommer jag att kika in regelbundet 🙂
    Kram

    Svara

    • Mammamandala
      Apr 10, 2011 @ 18:38:09

      Åh vad kul att höra, tack! Du är välkommen när du vill 😀 Fråga gärna om det är något du undrar över eller även om du inte undrar över något, älskar kommentarer 😉 Kram

      Svara

Kommentera

