När inte ens Kenta hjälper…

då är det illa. Det kändes som att jag dog igår, livet tog slut på något vis, eller på ett vis kanske jag ska säga. För jag borde återuppstå till sommaren. Jag vill rymma iväg någon stans och låsas som att inte C-uppsatsen finns. Det jobbiga är att det går liksom inte att fly och samtidigt nå mitt mål. Mitt mål med att bli barnmorska. Hela natten låg jag och grubblade över om jag kunde komma på en lösning, men det verkar inte finnas någon. Det känns helt hopplöst och omöjligt att skriva klart det, eller att ens skriva något på den, vill inte göra någon uppsats 😦 

Åhh spola fram tiden och låt den här terminen ta slut med godkända betyg.

I helgen har jag fullt upp så jag får se det som en chans att fly, fly till barnens rum, försöka ordna upp kaoset där inne istället för i min hjärna.

Stor suck…

17 kommentarer (+lägga till din?)

  1. mammasophia
    Mar 17, 2011 @ 19:25:06

    ush jag förstår att d e jobbigt och känns omöjligt,men jag VET att du klarar det,finns inte ens ett litet uns av tvivel att du inte skulle klara d
    din dröm kommer gå i uppfyllelse och du kommer bli den bästa barnmorskan som finns!!
    stå ut kära syster yster det blir bättre!
    *pusselipuss*

    Svara

    • Mammamandala
      Mar 17, 2011 @ 19:30:12

      Tack Lillstrumpan! Ont i magen, mår illa av ångest och ingen sömn, usch jag vet liksom inte hur jag ska klara ut det. Oftast har det handlat om att jag har för mycket att läsa och få in i huvudet men nu hittar jag inte något om det jag vill läsa och skriva om, j#%¤a artiklar, blir så arg!!! Och ledsen!

      Pusselipuss… 😦

      Svara

  2. mammasophia
    Mar 17, 2011 @ 19:55:41

    finns där ingen som läst samma kurs å kan tipsa lite?

    Svara

    • Mammamandala
      Mar 17, 2011 @ 19:58:12

      Jo, men alla har skrivit om andra saker men jag ska försöka fråga runt lite och se om jag kan få lite tips. Alla andra klarar ju det så på nåt sätt borde det ju gå för mig med.

      Svara

  3. mammasophia
    Mar 17, 2011 @ 20:07:59

    såklart d kommer gå för dig me!!
    d vet du!
    🙂

    Svara

  4. Mamma
    Mar 17, 2011 @ 20:25:40

    Det ordnar sig Leila : )
    Stor kram

    Svara

  5. Mammamandala
    Mar 17, 2011 @ 20:32:02

    Tack för er uppmuntran!

    Svara

  6. Elna Ljunggren
    Mar 18, 2011 @ 09:29:13

    Jobbigt med sån ågren! Vet hur det känns… jag var tvungen att byta ämne efter 6 veckor och skrota allt vi gjort när jag skrev C-uppsats. Kan du inte boka in ett möte med din handledare och bli buffad åt något håll. Diskutera igenom ämne, avgränsningar, upplägg med delmål?

    Svara

    • Mammamandala
      Mar 18, 2011 @ 09:33:52

      Oj Elna, så det kan gå så illa att man får börja om. Ibland, lite varje dag känns det som att man/jag vill byta ämne, ta nåt tråkigt som det står massor om. Suck, men sen känns det såååå jobbigt om man skulle behöva byta och börja om. Jag ska se hur allt känns efter idag, sen träffas vi nog i gruppen på mån och känns allt lika hopplöst och ogenomförbart, måste vi nog få lite hjälp.

      Just nu sitter jag och läser lagar och kompentensbeskrivningar, där kan man åtminstone ta något att skriva om, men det blir ju inte mycket. Det är fortfarande de jä%¤a artiklarna som är till besvär. Letar man efter andra uppsatser tycker jag det är många som har använt böcker i bakgrund, men det får vi inte, nä det hade ju varit för enkelt.

      Svara

  7. kraxredax
    Mar 18, 2011 @ 16:42:00

    vill du ha hjälp med att bolla din uppsats/skrivprocessen, så ställer jag gärna upp. jag har ju skrivit några stycken genom åren, på andra ämnen dock, men det akademiska tänket skiljer inte så mycket.

    Svara

    • Mammamandala
      Mar 18, 2011 @ 18:08:38

      Åh e det sant Sanna! Jättegärna, hade verkligen varit kanon att få bolla lite med någon erfaren! Måste se vilken dag jag kan komma loss, det är ju kaos o panik hela tiden. Hur har du det den närmsta tiden?

      Svara

  8. kraxredax
    Mar 18, 2011 @ 18:12:59

    förvisso dop nästa lördag, så det är ju lite pyssel och hela den helgen försvinner, men dygnet har 24 timmar!

    Svara

  9. Mammamandala
    Mar 18, 2011 @ 19:44:21

    Vi kanske kan ses nån kväll i veckan? Kanske lättast när barnen sover? Annars kommer det vara kaos även efter nästa helg så vi kan ses efter dopet med.

    Svara

  10. kraxredax
    Mar 18, 2011 @ 20:15:01

    en kväll är allra bäst för mig, då kan jag ändå inte fixa så mkt med dopet. jag jobbar torsdagkvällar, annars funkar det! det är bättre att snacka så tidigt som möjligt i skrivprocessen, så kan vi ta ett snack till sen, om det behövs!

    Svara

  11. Mammamandala
    Mar 18, 2011 @ 22:39:36

    Ja men kanske mån.kväll? Vi ska skicka en ett utkast på ons så det hade varit skönt att få bolla lite innan det.

    Svara

  12. Mammamandala
    Mar 18, 2011 @ 22:40:07

    Oj det blev lite lustig stavning, ett utkast ska det vara 🙂

    Svara

  13. kraxredax
    Mar 19, 2011 @ 08:03:05

    låter bra! mejla mig och kom någon gång efter åtta?

    Svara

Kommentera

