Boerwors i het salsa med smak av mango och mynta

Ja den här veckan var det ju frysrens och ett paket med kryddiga korvar fanns där längst in. En smak som jag faktiskt aldrig sett eller smakat. Jag gillar ju inte korv, äter det max 1-2ggr per år och då en korv med hög kötthalt, men den här var helt ok åt minstone när den låg i en salsa med god het smak. Tjejerna tyckte korven var stark medans Vilgot skrek ”mer mer”. 

1 pkt boerwors (3 kryddiga korvar)
350g tomatkross
2 vitlöksklyftor
1 liten gul lök
75-100 g mango (jag tog 50g för jag var osäker på vad barnen tyckte om mangon, hade jag gjort den bara till mig och Henrik skulle jag nog haft 100g mango).
Kryddor: chilipeppar, salt, nymald svartpeppar, några blad strimlad mynta

Skär korven i sneda skivor, fräs i lite olja tills de fått färg. Finhacka lök och vitlök. Häll av korven och låt lök och vitlök svettas tillsammans med chilipeppar. Tärna mangon. Häll i tomatkross, krydda med salt och peppar. Låt småputtra några minuter. Krydda med mynta och smaka av.

Jag åt korv och salsa tillsammans med grillad majskolv och avokado. Barnen fick spaghetti också till.

Kommentera

