Jag ser ut som en sån som gärna köper billigt smink.

I alla fall enligt Åhlens expedit och jag kan inte låta bli att tänka på det och reta mig. För några dagar sedan skulle jag ge mig ut på stan och köpa löspuder. Denna gång tänkte jag handla någon som inte kostar lika mycket som de flesta av mina andra ansiktsprodukter. Jag började på Kicks, men det var mycket folk och ingen som hade tid för mig, ville gärna be om hjälp. Clinique var märket jag hade tänkt mig, har deras foundation och är nöjd med den. Ut från Kicks och in på Åhlens, gick fram till expediten, sa ”Hej, jag är ute efter löspuder och tänkte höra om du vill hjälpa mig”, hon tittar upp o säger ”Ja då har vi bara två märken”, hon sa två märken, minns inte vilka det var, men det var deras lågprismärken. Jag sa lite förvånat, ”jaha”, jag visste ju att de hade åtminstone Clinique också. Efter en liten stund säger hon ”ja om du inte vill köpa cliniques eller xxx” minns inte vad det andra märket var. ”Ok, men är inte Clinique bra då?” frågade jag. Då var det som om hon ändrade ton och det kanske gick upp för henne att jag nog var mer intresserad av något av dem. Samtidigt gick tankarna i mitt huvudet om jag inte skulle ta och gå, kändes inte så kul att handla av henne. Men jag behövde verkligen köpa idag och det var ju inte så lätt att komma till inne på kicks så jag fick köpa det av henne ändå.

Kan säga att jag är väldigt nöjd med löspudret, men nu när jag funderar på om jag ska prova Cliniques serie för tvätt, ansiktsvatten och kräm lär jag inte köpa den av henne. Stödjer nog hellre nån som inte dömer.

Eller är jag tjurig och långsint, hihi 😉

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma /mormor
    Mar 10, 2011 @ 13:54:53

    Dumt o helt onödigt otrevlig expedit borde gå en charmkurs, hon ska alltid vara trevlig o inte sätta folk i något fack, handla nån annanstans nästa gång.

    Svara

  2. Mammamandala
    Mar 10, 2011 @ 17:32:58

    Ja precis. Charmen kom fram när jag mer eller mindre sa att jag ville ha clinique. Jag ser ju inte det märket som något dyrt heller utan mer ett ok märke till ok pris 🙂

    Svara

Kommentera

