Tjejen som aldrig klarade springa 1km

Igår var det kämpigt att jogga. Jag joggade och försökte komma på en massa anledningar till varför det gick så trögt, var det blåsten, eller att det mest var uppförsbackar, eller det isiga underlaget kanske spelade in, jag trampade o trampade men kom ingen vart. När jag vände håll och joggade tillbaka igen hade jag medvind och nerförsbacke så vad skulle jag då skylla på?? Sen kom jag på att jag istället för att komma på anledningar till varför jag sprang så sakta och tungt så motiverade jag mig med att under hela min skoltid lyckades jag aldrig jogga 1km. Det var nog det värsta jag visste när vi i skolan skulle jogga 2km som uppvärmning, UPPVÄRMNING! När jag istället tänkte på det så kändes faktsikt varje meter som en vinst. Jag joggade 5km totalt och det är faktiskt inte dåligt för att vara mig, sen tiden glömmer jag, inte det viktiga 😀

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Tanja
    Mar 09, 2011 @ 16:57:13

    Du va inte ensam! Vi skulle springa 2½km. Tog mig över 40min, jag va alltid sist tillbaka. De andra hade till och med hunnit duscha å gå till nästa lektion innan jag kom. Vart alltid sen till nästa lektion 🙂
    Kämpa på du é skit duktig!!!

    Svara

  2. Mammamandala
    Mar 09, 2011 @ 19:29:38

    Hihi skönt att höra att man inte var ensam. Det som kan kännas skönt nu när jag tränar och tänker på detta är ju att det aldrig är försent att ändra på saker och ting 😀 Så länge jag bara springer mer än 1 km så har jag gjort framsteg.

    Tack för ditt stöd!

    Svara

  3. sofia
    Mar 09, 2011 @ 19:58:45

    skit bra siss du e as duktig!!!
    du vet att när du sätter den sidan till klarar du banne mig allt!
    detta e bara början och inom sin tid kommer du springa 1 mil utan problem!

    Svara

    • Mammamandala
      Mar 09, 2011 @ 20:06:00

      Åh gulliga du för din uppmuntran! Jag kan ju som du säger vara ganska envis och hmm inte allt kanske men mycket kan jag nog klara med rätta viljan, men det gäller att jag inte ger upp. 1 mil skulle verkligen kännas såååå otroligt skönt. När jag når dit får vi se, men det ska gå 😀

      Svara

Kommentera

