Veckomatsedel för vecka 10 *GI*

Idag, kvinnodagen till ära var det inte jag som stod för matlagningen utan Henrik bjöd på en god grekisk sallad med mycket fetaost och ett litet glas rött vin. Åh vad jag gillar att bli bjuden på mat, lika mycket som jag gillar att laga mat. Denna vecka blir det enbart GI och något nytt vegetariskt som jag aldrig har smakat faktiskt, tofu. Det ska bli spännande 😀 Hoppas det blir lika gott som jag har tänkt att det ska bli.

Måndag: Chili con carne, creme fraiche/gräddfil, avokado och tomat. Gult ris till barnen.


Tisdag: Fetaostsallad med egen avokadopesto, pasta till barnen. (Efter maten kalasade vi på semlor :-D, inget GI)

Onsdag: Het krämig indisk kycklingsoppa


Torsdag: Färgglad fiskgryta

Fredag: Bräserad tofu med wokade grönsaker
Lördag: Örtagårdslax, ris och olivsallad (Henrik & jag äter ute)


Söndag: Grillad entrecote med egen bearnaisesås, grillad cocktailtomat och sallad, klyftpotatis till barnen

Kommentera

