Matdagbok söndag:

Ja nu har jag skrivit matdagbok för en hel vecka och får ta att utvardera. Det ar ju helt klart att det blir mindre småatande och det var jobbigast i början, som med allt. Dessutom var jag hemma och pluggade för att sen vara hemma och vaba (vård av barn) så jag hade större möjlighet att göra bra frukost och lunch och lagga lite mer tid på det an vad jag kanske har i vanliga fall. Sen av nån anledning hade vi valdigt mycket godis och chips hemma i helgen och det var inte så mycket annat att göra an att ata, men det tycker jag kanns ok på helgen. Så lange jag håller det till helgen.

Henrik tyckte det var battre att jag satsar på att jogga langre rundor an att jag försöker få en snabbare tid på de korta strackorna. Så mitt mål för nasta vecka ar att jogga mer an 6 km. För mig sjalv så kanner jag att jag skulle vilja jogga åtminstonde i samma fart som nar jag joggade mina 5,3km. Men annars får jag försöka komma upp i 1mil för att sen öka farten något. (Vill ju fortfarande hakvar mitt mål att kunna jogga Göteborgsvarvet 2011).

Har kommer sista matdagboken! Jag vill garna höra hur det gick för er andra som också skrev matdagbok! Var det svårt/latt? Glömde ni skriva? Avslutade ni efter halva veckan? Hjalpte den er att komma igång med battre kosthållning?

(Som ni sakert ha markt så fungerar inte mina a med två prickar över, det var en liten tjej som pillade av tangenten för 2 år sedan men jag har lyckats skriva utan den men nu verkar datorn ha gett upp den bokstaven, hmm kanske får köpa en ny dator, hoppas att ni står ut med lasningen andå).

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. kraxredax
    Mar 07, 2011 @ 08:41:31

    Man kan köpa tangentbord till bärbara också, men jag vet inte vad de kostar idag i förhållande till en ny dator.
    För mig skapar matdagboken en rutin i min kosthållning, och därifrån är det lättare att hålla reda på när jag gör avsteg, eller när jag vill skärpa mig ytterligare. Jag har gjort det nu i fem veckor ungefär, och har en bra överblick på vad jag faktiskt stoppar i mig.

    Svara

  2. Mammamandala
    Mar 07, 2011 @ 08:46:10

    Ja men absolut, så kande jag lite med. Att jag hittade ett mönster i hur jag ater och att det ar viktigt med frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middagen och möjligen något latt till kvallen. Nar jag inte har följt det har jag gått och varit hungrig och det kanns som det ar lattare att ta något onyttigt som går snabbt att få i sig. Sen alskar jag planering, om jag bara planerar en dag eller som med veckomatsedlar så går hela vardagen så mycket lattare. Ar verkligen ett stort fan av listor 😀 av alla slag hihi…

    Valdigt bra kampat av dig tycker jag som hållt i i 5v. Hann inte prata med Henrik igår om en dag men ska ta och göra det idag, skulle vara kul att bli lite inspirerad av dina middagar med 😀

    Svara

Kommentera

