Matdagbok fredag:

En dag med lite tvärtemot. Men fredagar och lördagar är till för att njuta, vilket jag har gjort 😀 Sen har jag en ensamkväll, jag är inte van vid att inte Henrik är hemma. Tjejerna likaså, de saknade pappa nästan innan han hade åkt iväg. Så det blir en helg som gräsänka till två sjuklingar och en piggelin. Här kommer dagens matdagbok:

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. kraxredax
    Mar 04, 2011 @ 20:48:02

    hahah, jag törs inte dela med mig av mina ”torra” kulinariska äventyr när jag ser vilka vackra matdagar du skapar! Dagens upplevelse var i alla fall 1,5 kg blandfärs som blev baconlindad köttfärslimpa, Beppes självrullade miniköttbullar och Mammas spiskummin och brieostjärpar – med lillflickan framåtvänd i bärsele hela tiden! Piuh! Efter det var jag värd ett glas rött!
    Hoppas det går bra i helgen, trots att Henrik är borta.
    Din kalender är mer fylld än min så bestäm du när vi kan fika!

    Svara

  2. Mammamandala
    Mar 04, 2011 @ 20:57:38

    Hihi, men vad duktiga ni har varit. Att du orkade fixa med all den maten, o gott lät det! Minns hur tungt det var med bebis i sele, nu e det bara en massa jagande, lyfta ner från stolar och bord. Absolut att du var värd ett glas rött 😉 Hade det inte varit för att två barn är sjuka så hade jag nog också unnat mig ett glas ikväll. Men redan nu har V vaknat två ggr och jag gissar att det kan bli en tuff natt.

    Jag kan försöka planera lite med Henrik på söndag, se vilka dagar som kan funka. Skulle det funka med en tidig kväll mitt i veckan? På dagarna är det fullt upp med plugg, annars kanske inte nästa helg är helt fullbokad än 🙂

    Svara

  3. kraxredax
    Mar 04, 2011 @ 21:14:45

    usch, jag vet, vi gick igenom krasslet förra veckan, och när de var klara så fick jag det. mitt i veckan går utmärkt – här är vardag helg, och helg vardag. livet som mammaledig! 😉

    Svara

Kommentera

