Matdagbok torsdag:

Idag har jag varit ute och joggat. Jag tänkte att jag skulle öka distansen lite för att se om jag orkade. Ett varv runt sjön skulle vara perfekt. Det började bra, gick 600 m, joggade 3,6km sen tog det stopp. Inte jag utan vägen, där jag brukar springa var det vägarbete och det gick inte att komma förbi. Då hade jag 2km kvar hem. Åh, jag stod upprörd och helt slut och trampade på samma ställe för att tänka ut hur jag skulle göra. Jag känner till vägarna och skogen så dåligt att jag bestämde mig för att jogga tillbaka. 4,2km till skulle jag inte fixa så jag försökte springa in i skogen och ta en genväg. Efter att jag var uppe i totalt 6,6km så stannade jag. Jag var vilse i skogen, alldeles vitt runt om o allt såg likadant ut med en massa skidspår och granar.

När jag väl hade hittat ut såg jag att jag var nu ca 200m framför där jag sprang in för att ta en genväg, genvägen blev en omväg och jag blev ännu mer upprörd och gav upp. Gick till svärfar som fick köra hem mig, orkade inte psykiskt jogga/gå de 2km som det nu var hem. Totalt var jag ute 7km, varav jag joggade 6km. Nästan rekord tror jag, jag kan ju inte jogga, kan tillägga att det var i superlångsam fart. Nåt Göteborgsvarv känns i nuläget helt avlägset.

Här kommer dagens matdagbok:

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma /mormor
    Mar 04, 2011 @ 20:59:12

    Inget mer spring i skogen ensam du behövs hemma : )

    Svara

  2. Mammamandala
    Mar 04, 2011 @ 21:01:00

    Nä jag ska nog vänta tills snön är borta. Eller så ska jag hålla mig till elljusspåret som jag känner till. Det var faktiskt en lite lustig känsla att inte alls ha någon koll på var jag var. jag var inte orolig över att inte hitta ut, så stor är ju inte skogen men ändå, att tro att man är på något ställe som visar sig vara ett helt annat.

    Svara

Kommentera

