Woho, 1a motionsrundan sedan i höstas + *gi-frukost*

Oj vad länge jag har längtat och väntat på att vädret skulle vara ok, att humöret och motivationen skulle hitta tillbaka. Idag blev den dagen. Efter Ofelias träning bytte jag om. Skulle ladda Henriks löparklocka, men sorgligt nog kom den inte igång, den verkar ha lagt av. Det är ju mycket roligare att springa med en sån, men men ut kom jag iaf. Jag ville starta lugnt och jag hade inte väntat mig att kunna jogga långt alls. Jag gick ca 5 min, joggade långsamt 25 min och avslutade med att gå 5 min. Ungefärliga tider. Men nu sitter jag här och är väldigt överraskad över att jag orkade jogga så ”länge”, jag fick håll någonstans på mitten, men hade inga större problem med att fortsätta.

Frukosten imorse blev en baconsallad med belugalinsgroddar o den klassiska stora koppen med grönt te. Skriver innehållet i salladen lite senare, framåt kvällen skulle jag tro.

5 reaktioner till “Woho, 1a motionsrundan sedan i höstas + *gi-frukost*

  1. Mammamandala

    Ja, jag var faktiskt väldigt glad och lite stolt, det blev nog ca 3km som jag joggade och innan i höstas skulle jag ju aldrig ha klarat det så att det kan sitta kvar lite är jag imponerad över, hihi.

    Klockan använder jag mest som gps, ställer in olika tider så den piper när jag ska börja/sluta jogga. Mäter hastighet så jag vet vilket tempo jag håller. Den räknar även ut förbränning o sen ritas rundan upp om man lägger in det i datorn i nåt program så man kan följa exakt var man sprungit, ser även höjdmeter (inte nåt jag är så intresserad över ;-). Sen finns det är så man kan sätta på sig en pulsmätare under brösten (tror jag att man sätter det), men den har jag aldrig testat. Men det kan vara kul det med. Jag hoppas att jag kan komma ut en gång till i veckan o se om det känns ok då med.

  2. Mammamandala

    Henrik säger att de inte är så dyra längre, det kostar mer om man ska ha pulsbandet till men skulle jag köpa en ny skulle jag köpa en utan. Jag tycker det är mest kul att se hastighet och längd + förbränning. Under tiden man springer kan man hålla koll på medelhastighet och man vill ju att ens resultat ska förbättras och då tycker jag den motiverar en väldigt.

    Får nog börja kika runt efter en ny. Idag är jag väldigt sugen på att ut och springa igen, men det är nog smartare att börja lugnt, kanske låta min träningsvärk gå över också.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s