Dags att börja grodda…

…om ni som jag är sugna på en helgfrukost med groddar är det hög tid att börja grodda, kanske skulle ni ha börjat igår som jag gjorde. Men väljer ni alfaalfa så går de snabbt. Även mungbönor hinner ni grodda. Jag har lagt belugalinser och mungbönor i mitt groddhuset, på bilden ser ni belugalinserna, de andra låg i blötläggning 🙂

Jag var hemma med Cassiopeja igår som hade öroninflamation, vi har vabbat i två veckor nu men idag är alla barn tillbaks till skola och förskola. Hoppas vi har haft vår sista sjuka nu för den här vintern. Jag kan inte minnas när vi har varit så sjuka som denna vinter, men jag gissar att det har med att göra att Vilgot började förskolan. I alla fall…igår när Cassiopeja var sugen på något gott till mellanmål, hörde jag henne i köket pyssla och ha sig. Sen kommer hon in med två tallrikar fruktsallad, med lite fina dekorationer och serverade fruktsalladen med grädde. Hon sa ”mamma kan du inte ta ett foto och lägga upp detta på bloggen”, hihi, jo visst. Så det gjorde jag och nu får ni se vilken lyx jag hade när jag låg och granskade artiklar till vårens kandidatuppsats (C-uppsatsen).

Kommentera

