Veckomatsedel för vecka 8 *Gi*

”Vad är kikärtor nyttigt för”, det var en fråga Ofelia ställde mig för några dagar sedan. Hon är rätt glad för linser och rostade kikärtor, ibland får de höra att en del mat är nyttigt för speciella saker i kroppen. Det är kul med enkla frågor som gör att man måste ta reda på vad maten är bra för, det är härligt med barn i köket! Jag kom på idag att jag har glömt svara på Ofelias fråga så imorgon får det bli lite lätt matlära 🙂

Denna vecka kommer det här serveras hemma hos oss:

Måndag: Kycklingstroganoff, rivna morötter, snabbfräst broccoli i smör o grädde *gi*
Tisdag: Fläskytterfilé i ugn med pestosmör med en mozzarellasallad till *gi*
Onsdag: Krämig sparris- & ostsås med fullkornspasta (al dente) *gi, men inte under rivstart*
Torsdag: Örtagårdslax och ratatoulle med en klick keso *gi*   
Fredag: Jag är inte hemma, Henrik fixar något med räkor till honom och barnen 
Lördag: Skinksås med pasta (Ofelia önskar, får se vad jag äter till, tror det blir wokad paprika
Söndag: Hemlagad pizza med en god sallad (Cassiopejas och Ofelias önskan)

Kommentera

