Veckomatsedel för vecka 6

Jag har ju kommit så långt nu i gi att jag känner att jag lätt kan hoppa över kolhydraterna till middagen utan att det känns konstigt. Samtidigt är jag rätt nöjd med vikten nu så jag tillåter mig att äta kolhydrater i lagom liten mängd, ibland stor ;-). Så har du också kommit lika långt är det lätt att bara hoppa över kolhydraterna och se hela matsedeln som en gi-matsedel.

Denna vecka valde Ofelia det där fina rödkålshuvudet som inte fick följa med hem förra veckan, den skulle vi göra en sallad av, sen måste jag säga att jag blev väldigt förvånad över att Ofelia valde att vi skulle ha potatismos på hennes dag, det har inte varit så poppis av henne tidigare och dessutom så gillar hon inte potatis, men jag låtsades förstås som ingenting och tyckte att det lät som ett utmärkt val 😀 . Cassiopeja kunde inte välja grönsak men ville så gärna få välja räksallad, så det får bli hennes veckans val.

Måndag: Tomat-&örtsås med ruccula o spaghetti

Tisdag: Kyckling & broccoli i ugn med ostsås *GI*


Onsdag: Vitlöksstekt kotlett, potatismos och rödkålssallad med granatäppelkärnor *Ofelias val*


Torsdag: Tacolax, ris & guacamole


Fredag: Räksallad med bulgur och aioli *Cassiopejas val* *GI*
Lördag: Wokade grönsaker o biff med äggnudlar
Söndag: Spenatsoppa *GI*

Kommentera

