Veckomatsedel för vecka 4 *gi-det mesta*

Det här med tentaveckor är bra på ett sätt, nu har jag gått ner till den vikt jag vill ligga på, möjligtvis att jag kan tappa 1kg för att sen ha ett par kg som jag kan pendla upp o ner på. Jag har ätit lite men ändå bra mat och frukost, kör på med gi fortfarande bara att det slinker ner lite onyttigheter som choklad när jag sitter i skolan och det jag hade med mig är slut, då finns det bara en godisautomat som kan rädda min energi. Denna vecka ska jag plugga mest hemma och känner därför att jag kan ta paus från pluggandet och laga lite mat till min kära familj. Det blir lite blandat med gi, vegetariskt och kött.

Måndag: Gräddpasta, sparris o sugarpeas, knaperstekt bacon o parmesanost


Tisdag: Grönsaksbiffar m mozzarella, mangosallad
Onsdag: Kycklinglasagne (gör med pasta till barnen o squash till oss vuxna)
Torsdag: Limelax, dinkelsallad
Fredag: Intensivpluggar för tentan im, Henrik får laga mat
Lördag: Helstekt ört- & pepparbiff (av ryggbiff), bakad tomat, vitlökschampinjoner, rödvinssås (råstekt potatis till de andra)
Söndag: Kyckling o grönsaker i kokosmjölk med grön curry

Kommentera

