Tentadags + lunchtips

Nu ska jag snart iväg och göra höstterminens nästsista tenta, tentar kvantitativ analys. Om en vecka sitter jag här igen och ska iväg på den sista tentan som jag har om njurarna och utsöndring. Det har varit otroligt kämpigt den sista tiden så det är därför jag inte har skrivit nåt.

Ätit har jag gjort men inte särskilt mycket. Jag har inte haft ork till att laga något efter skolan så för att få med mig lunch till skolan har jag slängt ihop något snabbt på morgonen. Snabbt och gi-vänligt är couscoussallad. Couscous tar bara 5 min att göra och har man nån blandsallad hemma (av tex rocculamix, franskmix) har man en bra grund. Jag kokar couscous för två lunch åt gången. Couscousen kokas med grönsaksfond, blandas sen med antingen pesto eller citron och olivolja, krydda med örtsalt och chilipulver. Sen kika efter vad som finns i kyl/skafferi. Jag har lagt i en hel morot (skalad), ½ avokado, fetaost, oliver, soltorkade tomater (eller cocktail), pumpakärnor, rödlök, linser. Är man snabb så räcker det att lägga 10 min sen har man en färdig nyttig lunch att ta med sig till skola/jobb.

Hörs snart igen, när allt har lugnat ner sig!

Kommentera

