Gratinerad grönsakshalloumi *gi, veg*

 

Tanken var ju att jag skulle göra gratinerad halloumipasta idag men det kändes ju inte helt gi-vänligt så jag gjorde en grönsakshalloumi istället.

½ halloumi
1 dl gul paprika (tärnad)
1 dl kikärtor
2 små salladslökar
75 g broccoli
4 champinjoner
3 cm zucchini/squash
2 dl tomatröra/salsa
1 dl matlagningsgrädde
100g riven ost 

Sätt ugnen på 220C (varmluft). Tärna, skiva o dela allt i lagom storlek. För att grönsakerna inte ska vätska sig för mycket i formen kan de med fördel förstekas (jag gjorde inte det men min gratäng blev något rinnig). Lägg grönsakerna och halloumin i en ugnsform. Häll över tomatröran, grädde, riven ost och ställ in i ugnen i ca 20 min eller tills gratängen fått en fin färg. Servera som den är eller till en god sallad eller couscous.

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Trackback: Årets sista veckomatsedel « Mammamandala's Blog
  2. camilla
    Jan 28, 2011 @ 22:12:31

    Vilken spännande rätt

    Svara

  3. Mammamandala
    Feb 03, 2011 @ 20:47:51

    En perfekt vardagsmat när man är sugen på vegetariskt (lakto), mkt grönsaker o ost 😀

    Svara

Kommentera

