Årets sista veckomatsedel

Förra veckan blev som jag hade förutspått, sena kvällar i skolan och slarvig middagsvecka. Denna veckan blir det bättre. Imorgon kommer Sofia + familj och stannar till tors. Så mysigt det kommer bli, att jag borde sitta och plugga istället ska jag inte ägna några tankar åt. Det jag måste ha lite i bakhuvudet är vad vi ska äta på nyårsafton. Det blev visst bestämt att det är 80-tals tema + vegetariskt (fisk går bra). Så…80-tals mat?? Fanns det vegeterianer på 80-talet, hihi? Visst fanns dem, men vad de åt har jag ingen aning om. Typiskt 80-tal för mig är lövbiff, pommes och bearnaisesås, smördegsinbakat (tex kassler, ananas m vitlöksost), paj kanske? Har du några tips så tar jag tacksammast imot dem 😀

Resten av veckan ser ut så här:

Måndag: Gräddig tomatgryta  i lergryta (långkok på högrev), ris, sallad (bild kommer snart)
Tisdag: Nudelwok med grönsaker och vitlöksbiff
Onsdag: Pepparbiff, råstekt potatis, majskolv, två kalla såser (vitlök/tahini & tomat-kikärtsröra), quinoasallad
Torsdag: Tacolunch. Risotto, lax, sparris o morotsstavar 
Fredag: Vegetarisk 80-tals mat, tips??
Lördag: Spaghetti, köttfärssås, fetaostsallad
Söndag: Gratinerad grönsakshalloumi

Kommentera

