Julkorten adresserade och sigillen stämplad

och snart ligger de på lådan. Så det verkar som att släkt och vänner får julkort från oss i år också. Lite dumt var det av mig att inte skriva en lista på vilka vi ska skicka julkort till så vi vet hur många kort det går åt, detsamma gäller kuvert. Så nu sitter jag med en lista på namn som jag gärna vill skicka till men korten och kuverten räcker inte. Får se om det hinner lösa sig på något vis eller om vi måste akutframkalla några till och få i väg i sista minuten med vanliga frimärken.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elna Ljunggren
    Dec 17, 2010 @ 12:37:14

    Åh…du är så pysslig :)Vi har just tagit ett suddigt kort på Agnes som vi hoppas ska komma innan jul så att ni hinner få ett julkort till nyår.

    Svara

  2. Mammamandala
    Dec 17, 2010 @ 13:21:08

    Hihi, men om du åker på en gång till mediamarkt o tar en timmes framkallning, köper kuvert o frimärken under tiden. Hämtar korten, skriver adresser o sen skulle ni hinna få ut dem idag tom 😉

    Här brukar julkortsfördelningen se ut så här:
    Jag: tjatar o tjatar om att nu måste vi ta foto på barnen
    Henrik: efter många suck så får vi ut alla barnen i snön
    Jag: hoppar o studdsar, grimaserar o får barnen att se glada ut
    Henrik: fotar
    Jag: väljer ut vilket foto som ser bäst ut
    Henrik: godkänner
    Jag: fixar o trixar ”redigerar”
    Vi: framkallar
    Jag: skriver adresser
    Henrik: ”sigillar” o postar

    😀

    Svara

Kommentera

