Veg. currygryta

Det bästa är ju om man skriver ner recepten direkt när de lagas. Ibland lyckas jag hinna/komma ihåg det, den här gången gjorde jag det inte. Men jag skriver ner det ungefärliga innehållet för inspiration istället för ett exakt recept.

½ rödlök
½ färsk broccolihuvud
6 champinjoner
1 dl kikärtor (färdigkokta)
4 cm squash
1½ dl cremefraiche
1-1½ dl matlagningsgrädde
En skvätt vitt vin
Kryddor: curry, chilipulver, paprikapulver, örtsalt, salt, gurkmeja, ingefära, svartpeppar (jag hade planerat krydda med persilja också men det glömde jag)

”Bränn” på kryddorna först så de kommer till sin rätt. Förbered grönsakerna. Fräs allt utom broccolin några minuter, blanda i creme fraiche, grädde och vin. Lägg i broccolin och puttra ett par minuter. Smaka av. Klart! Servera med ris.

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma /mormor
    Dec 08, 2010 @ 08:39:09

    Jag som fick smaka kan säga att det var mycket gott : )

    Svara

  2. Mammamandala
    Dec 08, 2010 @ 09:15:10

    Tack!

    Svara

  3. Nina
    Dec 13, 2010 @ 17:50:33

    Smaskigt, det måste jag göra nån dag =)

    Svara

  4. Mammamandala
    Dec 13, 2010 @ 17:52:09

    Vad kul! Gör det Nina, så får du meddela vad du tyckte när du har smakat 🙂

    Svara

  5. Trackback: Veckomatsedel för vecka 49 « Mammamandala's Blog

Kommentera

