Nu ska jag dyka djupt ner i min patofysiologibok

Några härliga timmar framför mig har jag nu med en patofysiologibok på fördjupningsnivå! Det blir om IgE-mediatorer, degranulering av mastceller, basofiler, allergener av pollen, receptorer lite här o där och till slut kommer det bli ett arbete om pollenallergi. Det är tur att boken på drygt 1400s inte bara handlar om allergier utan att det räcker att jag läser några sidor i den, den är på engelska och jag har inte helt lätt för denna engelska, men intressant är det.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. kristina
    Dec 12, 2010 @ 16:58:29

    Blir trött bara jag läser vad du skrivit om boken, hi, hi!

    Kram från moster

    Svara

  2. Mammamandala
    Dec 12, 2010 @ 19:19:33

    Hehe, ingen risk att jag somnar, jag hakar upp mig i texten hela tiden och måste slå i lexikon. Men till våren är det C-uppsatsen som gäller o en massa engelska artiklar blir det att läsa så lika bra att vänja sig.

    Kram

    Svara

Kommentera

