Äntligen har jag invigt min symaskin!

Två små, eller nä stora, bruna musöron har jag försökt sy i filtmaterial. Ofelia ska vara en av de söta mössen i askungen på lördag när hon ska ha uppvisning på skridskoskolan i Smedjehov. En brun svans ska också sys och jag ska lyckas fästa öronen i hjälmen på något sätt. Cassiopeja ska vara prinsessa så där behöver jag nog bara plocka fram en prinsesskjol sen är hon klar. Lite synd för hennes del för hon har varit sjuk och kommer därför bara medverka i ett program, de andra i hennes grupp kör två.

Har ni inget för er på lör så kom gärna till Smedjehov i Norrahammar. Efteråt är det skridskodisco under allmänhetens åkning.

http://www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=629743

För övrigt så kändes det ovant att sy men jag tror att jag kan lyckas bli vän med min fina husqvarna symaskin efter lite övning.

Kommentera

