Med målade naglar och ett glas vin,

 åker snart min nya knallgröna klänning på. Istället för att sitta hemma och sura för den missade julfesten försöker jag göra det hela lite roligare.

Vi pulsade oss fram i snön, med pulka som hjälpmedel för att bära in alla saker. Förutom all snö var det även isande kyla, -9C. Väl framme på Martinsgården fick vi full fart för att stöka iordning för några timmars jullunch och julpyssel. Det tog lite tid men när väl allt var klart så var det sån härlig busig stämning. Barn överallt och stugan är så charmig, förutom det kalla golvet och muslortarna som låg över allt 😉 Så trots att Henrik var lite hänging idag och fick stanna hemma med Vilgot så fick jag och tjejerna en dag med julstämning tillsammans med andra härlig familjer.

Till något helt annat så måste jag säga att jag blev så glad när jag gick på stan igår. Vad härligt att Jönköping har satsat på city. En massa nya butiker som bla Monki, Lagerhause o Granit. De två sistnämnda har jag handlat en hel del på när jag bodde i Malmö så det var skönt att se att dessa har hittat hit. Det ska bli kul att gå på stan nästa gång jag får möjlighet.

Kommentera

