Veckomatsedel för vecka 46

Jodå, vi har ätit mat de senaste veckorna. Men jag har fått lägga allt åt sidan som inte har varit det allra nödvändigaste. Tiden räcker verkligen inte till. Men jag gör ett försök till att åtminstone skriva veckomatsedlar och lite extra bonus kan nog hinnas med de närmsta veckorna. Jag kör numera gi ibland och ibland inte. Veckomenyerna ett tag framöver får bli, sån där vanlig mat, klassisk familjemat kanske och förhoppningsvis inte alldeles tråkig för det.

Träningen har inte heller hunnits med så jag hoppas att jag inte har tappat allt när jag väl får tid att sätta igång igen.

Måndag: Köttfärssås, sallad, pasta och färskriven parmesanost


Tisdag: Grillade kycklingfiléer, råstekt potatis, gräddsås och limekokt broccoli


Onsdag: Thaigryta med lax och ris till
Torsdag: Pasta med krämig pestosås & parmesanost


Fredag: Helstekt rostbiff med timjan, potatisgratäng, rödvinssky och vitlöksstekta champinjoner


Lördag: Röd couscous, grillad zucchini och fetaost sallad
Söndag: Tomatgryta med bönor, marinerad halloumi och dinkel

Kommentera

