Sjung och le… + Cassiopejas spontana motto

Igår var det allsång på jobbet och vi sjöng en sång som jag faktiskt aldrig hört, eller egentligen kanske det inte är så konstigt eftersom jag aldrig sjunger allsånger eller tittar på allsång. Men en av sångerna får bli en sång som jag tar med mig och klämmer i och trallar på lite då och då, hihi om jag kommer ihåg melodin. Men texten tyckte jag var så passande. Kom och sjung med mig vet jag! (Refräng och vers 2)

Sjung och le, sorgerna göm och glöm en värld så trist.

Du ska se, som i en dröm att allting ordnar sej till sist.

Sjung och le, tro lilla vän på hopp och kärleken.

Och snart du ser att du vill ha mer av allt som livet ger.

 

Åren de går ju så svindlande fort,

människor jäkta och allt ska bli gjort.

Tänk på att lyckan du har i din hand,

glöm ej att leva och njuta ibland.

Medan jag och Cassiopeja stod och bäddade ren hennes säng säger hon spontant ”mamma, man ska aldrig ge upp”. Nä det är så sant så. Jag antar att hon har fått höra det många gånger precis som de flesta andra barn. Det är inte lika ofta jag får höra det nu för tiden måste jag säg.

Jag håller med henne, man ska aldrig ge upp!

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma /mormor
    Okt 16, 2010 @ 19:03:34

    Vacker sång och ett klokt barn : )

    Svara

  2. kristina
    Okt 17, 2010 @ 20:00:18

    Jasså, den gamla slagdängan:) Den har vi sjungit med kören. Jo, den innehåller mycket klokt. Ta väl hand om dig!

    Svara

  3. Tanja
    Okt 20, 2010 @ 18:29:23

    Hihi lustigt att läsa just idag om cassiopejas kommentar. För idag sa jag till Celinn att man aldrig ska ge upp, varpå hon frågade -får man ALDRIG ge upp mamma? Nä det ska man inte göra sa jag. – inte ens när man lägger pärlplatta mamma??
    Haha ja okej då ibland får man väl det då!

    Svara

  4. Mammamandala
    Okt 20, 2010 @ 19:59:03

    Haha, vad roligt av henne Tanja. Ja kanske kan hålla med om att man kan få lov att ge upp om man lägger pärlplattor, men inte utan att ha kämpat 😉

    Svara

Kommentera

