Lördag

Då är det dags att gå upp vid sex. Vilgot tycker det är en bra tid att vakna på. Så upp sex, även Cassiopeja går upp då. Sju är det lagom att äta fil o müsli så jag kan springa vid 9 (4×4 PRO.). Henrik får åka iväg med alla barnen till konståkningen som börjar 9. När de kommer tillbaka får Peja hoppa i duschen och sen förvandlas till en vacker indianflicka, hon ska på indiankalas.

Sen kör jag iväg för att titta på visningen inför bonnaauktionen tillsammans med Angela. Farmor och farfar kommer och avlöser Henrik som sen ska iväg med jobb hela dagen. Jag åker hem o hämtar Ofelia o Vilgot senast 13 för att sen åka tillbaka till bonnaauktionen och se om jag kan vinna något fint.

Lämningen av Peja till kalaset fixas av farmor o farfar. 16.00 hämtar jag hem den vackra indianflickan (som tyvärr missar eftermiddagsträningen i konståkning) sen måste vi ju fixa middag och lördagsgodis. Ja sen gissar jag att det har blivit läggdags och att denna lördag är slut, eller jag sitter slut i soffan funderar över hur jag ska lösa kursen i skolan och barnen sover.

Kommentera

