Bra Gi-frukost, Kesogröt med bär o nötter

En enkel och snabb frukost som jag tycker är god. Men vågar inte säga att andra tycker om den för Henrik sa lite försiktigt att det inte var riktigt hans favorit. Sen när jag nästa gång tyckte att han skulle smaka lite så uttryckte han inte sig lika snällt, hihi. Men men alla tycker ju inte om allt 😉 Så här ser den ut när jag äter den till frukost:

1½ dl keso

1½ msk grädde (valfri fetthalt, jag har haft matlagningsgrädde hemma och använt det)

2-3 msk blåbär (eller andra bär, mina har varit frysta)

5 valnötter (mandel eller hasselnöt fungerar lika bra)

Kanel

Häll upp keso och grädde i en skål, värm i micron ca 1-1½ min, kan variera beroende på micro. Häll på bär och grovhackade nötter. Strö över lite kanel, sen klart att serera!

Kom precis på att det kanske hade varit gott med min gi-müsli på, det ska jag testa imorgon.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. caroline
    Okt 06, 2010 @ 15:03:42

    Låter skit gott ju:-) Ska testa det!!!!

    Svara

  2. Mammamandala
    Okt 06, 2010 @ 17:57:58

    Ja, gör det! Du kan ju meddela vad du tyckte sen, om det är jag som gillar annorlunda eller om Henrik inte riktigt förstod det goda i gröten 😀

    Svara

Kommentera

