Litet materkännande

Från och till under åren så går jag och tänker på maträtter och annat jag skulle vilja laga men som jag aldrig har gett mig på. Jag vet inte om det beror på rädslan för att misslyckas, eller om det är för att det kräver recept som jag är så dålig på att följa och tycker är krångligt. Jag vill ju helst bara kunna hälla i lite av varje, smaka av och hoppas det blir serverbart.

Så här hade jag det i tio år med lasagne, jag ville så gärna göra en lasagne men efter ett misslyckande som 20åring, då jag gjorde lasagnen utan ostsås och undrade varför den förblev hård, så sen vågade jag inte ge mig på det igen. Tills för knappt ett år sen, då bestämde jag mig för att det var dags och det blev ju faktiskt bra och gott och var inte alls så krångligt. Nu sitter jag och funderar över varför har jag aldrig gjort egen pesto, risotto (gärna kantarell), rostad müsli (har bara en torrblandning, som ifs e väldigt god), glass (gjorde en avokadoglass som inte blev så god för 8år sen), falafel och surdegsbröd.

Är det kanske dags??

Kommentera

