Började dagen med ett joggingpass

denna härliga, kyliga morgon. Solen skiner och det är knappt nån vind. Lite kallt om händerna eftersom jag inte har några löparvantar, på huvudet hade jag Henriks löparmössa som värmde. Jag skulle vilja säga att jag har tagit en löprunda istället för joggingrunda men efter att ha diskuterat och läst om när man kan säga att man löper istället för joggar så verkar gränsen gå när man kan kalla sig löpare när det går fortare än 6min/km. Så för mig är det lång väg dit och jag får kalla mig joggare ett tag till.

Idag var det pass två i träningsprogrammet som innebar att jogga 15 min, (utöver det 10 min uppvarv o 5 min nerjogg/promenad). Jag gick 7 min, joggade 21, gick 5 min, det tog totalt 33 min. Jag ska lägga in exakta värden på funbeat lite senare, det är kul med Henriks gps som kan mäta allt jag gör bla snabbaste tempo, medelfart, den kan rita ut rundan på en karta. Men han har sagt att jag får inte ha den på Göteborgsvarvet, så tills dess kanske jag måste skaffa en egen för har jag tränat med en kanske jag inte klarar mig utan, eller??

Kommentera

