Idag har det skett framsteg!

Vaknade 8 en lördagmorgon, 8.30 begav jag mig ut för mina 12 min jogging (enligt träningsprogrammet). Uppvärmning var 10 min snabb promenad, sen när jag pustat mig igenom mina 12 min jogg tänkte jag att mina 5min nervarv kanske jag skulle jogga väldigt sakta istället för att gå.

Så jag fortsatte, när jag hade joggat totalt 17 min ville jag fortsätta för jag var nära att ha joggat 2km och det har jag inte lyckats med innan,  helt plötsligt var jag över 2km och tänkte att jag kan lika bra fortsätta ut till vägen, när jag kom till vägen var det nedförsbacke och då kunde jag ju lika gärna fortsätta ner för den med. Helt plötsligt hade jag joggat 2,8 km och nu kunde jag ju inte sluta före 3. Så jag har lyckats jogga 3km!!!

En bra start på en lördagmorgon! Och det blev en extra njutbar frukost.

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jessica
    Sep 18, 2010 @ 17:14:35

    JÄTTE duktigt! Men du hur går det med programet?! 😉 Du kommer ju va inne på vecka fyra redan vid staraten på måndag. 🙂

    Svara

  2. Mammamandala
    Sep 18, 2010 @ 17:43:53

    Hihi nädå, men man fick jogga på uppvarv o nerjogg. Men jag e fortfarande helt slut efter mina 12 min så det är nog ändå väldigt långt kvar till v 4. Det är skönt att jag ska köra vecka ett i två veckor. Hur går det för dig? Har du mycket ont ff?

    Svara

    • Jessica
      Sep 18, 2010 @ 19:06:40

      Uppvarv o nervarv? Jag har nog inte full koll på schemat känner jag.

      Har mått bättre idag, mindre smärta, kan äta igen och mindre svullen. Tar fortfarande värktabletter. Men imorgon kan jag nog slippa det med. 🙂

      Varför skriver du inte in din träning på Funbeat?

      Svara

  3. Mammamandala
    Sep 18, 2010 @ 19:20:02

    Hihi jo men på lördagens träning så står det u+n och det står för 10 min uppvarv och 5 min nervarv och dessa utökas lite längre fram och då får man välja om man vill jogga eller gå. Du får läsa på förkortningar.

    Jo men du sa att jag skulle vänta med att skriva in min träning till på måndag så vi börjar samtidigt 🙂 Så därför har jag varit snäll o väntat 😉

    Svara

  4. Mammamandala
    Sep 18, 2010 @ 19:54:59

    Jag väntar 😉 Jag har iaf skrivit ner lite siffror här att jämföra med. Tänk om 12 v, mitt i vintern, springer vi vårt snabbaste 10km o sen dricker vi champagne 😀

    Svara

  5. Jessica
    Sep 18, 2010 @ 20:37:05

    Japp. 🙂 Det ska definitivt firas rejält om vi lyckas med en mil om 12 veckor!!! Eller NÄR vi lyckas menar jag. 😉

    Svara

Kommentera

