Måste registrera några nybörjarsiffror

2,2 mil har jag cyklat, 1850 m har jag joggat och 3350 m har jag gått i ett lite snabbare tempo idag. 

Denna vecka är ju inte min officiella startvecka för joggingen, men för att få verkliga siffror om min förbättring som jag hoppas sker så måste jag ju skriva även hur det såg ut denna vecka. Till skolan cyklade jag idag för fjärde ggn på 34 min, hem tog 53 blåsiga minuter, det mest fantastiska var att jag lyckades ta mig hela vägen upp för ”stavåkrabacken” och det var extremt kämpigt, långsamt och vingligt.

Idag var målet att lyckas jogga 15 min vilket jag gjorde och då kom jag ”hela” 1850 m, hihi ja jag vet att det inte är bra med ett tempo på 8,06 min/km men jag tycker ändå det är viktigt att skriva ner dessa siffror så jag kan se vad jag springer på samma sträcka om ett par månader. En annan sak jag är att jag kom på att jag behöver en ny jogginggarderob, det var kallt idag och jag vill nog ha en liten mössa, varm tröja och löpartights. Det kanske kan bli en belöning när jag har klarat bli lite bättre.

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elna
    Sep 16, 2010 @ 08:00:09

    Det var MYCKET jobbigare att cykla hem, kan bero på blåsten. Jag var tvungen att stanna och gå i två av backarna… jag hänger gärna på fler gånger :)Jo, jag tänkte med korten, om ni kan göra en grovsortering skulle det vara bra. Kram

    Svara

  2. Mammamandala
    Sep 16, 2010 @ 08:16:12

    Ja visst är det jobbigt på hemvägen, var det på Kättilstorp du gick? Jag försökte och försökte att ta fart i de små nedförsbackarna men det blåste sån motvind att det inte hände något iaf, så det var kämpigt. Men bra jobbat Elna. Tycker absolut att vi ska cykla ihop när det passar. Tur att det inte var idag vi skulle cykla, lite mindre kul väder. Eller cyklar du idag med?

    Vi ska försöka fixa med bilderna, påminn gärna mig om du inte hör nåt.

    Vill du kika i Newbodykatalogen och beställa något? 🙂 Kram

    Svara

    • Elna
      Sep 16, 2010 @ 19:20:18

      Jag gick vid slutet av den backen som är innan skogskyrkogården och sen sista backen vid Kättilstorp. Jag tänkte se om jag kan cykla en eller två gånger i veckan och då pricka in när det är fint väder. Är inte så kul att cykla om det regnar och blåser, så i morgon tar jag bussen.

      Jag tror att både jag och Daniel vill köpa på oss lite strumpor och kalsningar.Hur är det med Vilgot? Hörde att han hade varit inne för öroninflamation.

      Svara

      • Mammamandala
        Sep 16, 2010 @ 19:24:16

        Ja det är bra att du kan välja dagar, jag får passa på att cykla när jag ska in, annars skulle jag inte göra det för skoj skull, hihi cykla fram o tillbaka bara för lite tränings skull. Nä det dröjer nog innan jag är där.

        Vilgot fick penicillin och är pigg nu, han har inte haft någon feber utan mest varit supersnuvig. Nu rinner det lite fortfarande men han är mer som vanligt.

        Vill ni kolla i den ”riktiga” katalogen eller kan ni titta i katalogen på nätet? Jag sitter och kikar på fotona nu. Det tar lite tid fast att vi tog alldeles för lite foton.

Kommentera

