Veckomatsedel för vecka 37 *GI-vecka 4* (+ GI-uppdatering)

Kan inte riktigt förstå att jag faktiskt har klarat 3v GI nu. Denna helgen har jag fuskat lite med onyttigheter som chips och några godisbitar. Men jag känner mig fortfarande stark och att jag klarar ha lördagsgodis och ändå komma tillbaka på söndagen. Pasta, potatis och ris har jag inte ätit alls, konstigt nog så saknar jag inte det direkt heller. Nån dag när jag kokade pasta till tjejerna blev jag sugen men bara en kort stund. Nu har jag kommit igång med lite mer träning också, promenader, lätt jogg och cykling. Vikten har minskat totalt 2kg på dessa veckor och det är jag nöjd med, önskemålet är 2kg till men om jag stannar här känns det bra också.

Veckans mat ser ut så här:

Måndag: Kycklinggratäng med currysmak, strimlad stekt vitkål, sallad


Tisdag: Timjanlax med mozzarellasallad
Onsdag: Köttbullar, rårörda lingon, rivna morötter, gurksallad 
Torsdag: Dubbelpanerad torsk, krämig pepparspenat , bulgur, citron 
Fredag: Tacobuffé
Lördag: Indisk kycklingsoppa. (kom ihåg att koka potatis till imorgon)
Söndag: Rödvinsgryta i lergryta, stekt potatis (kallstekt)

Kommentera

