Årets utmaning: 10km på 12v!!

Jag vet inte om jag ska erkänna det här, för när det är gjort så måste jag ju klara det. Jessica var här mellan fre o lör och igår tänkte vi ta en promenad runt sjön. Vi sa att efter 3km ska vi jogga 500m för det är max vad jag kan klara. Efter 500 m fortsatte vi och jag lyckades springa 1500 m istället. Otroligt nöjd blev jag med det, kanske löjligt men med tanke på att jag är extremt otränad och aldrig har lyckats springa så kändes som en bra start. För att komma igång inför gbg-varvet måste jag nog börja redan nu för att inte skada mig. Jessica och jag hittade en 12-veckors program för att lyckas springa 10km. Så när Lucia är här ska jag kunna springa 1 mil!!!

Kan tillägga att jag har träningsvärk idag efter den lilla rundan igår, vi gick 4,8 km o joggade sakta 1,5km. Så Jessica!! Nu kör vi!! (el. start den 20e).

7 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Elna
    Sep 12, 2010 @ 14:01:53

    Hihi vad roligt att läsa! 🙂 Tänkte att om du får för dig att cykla till skolan igen så ska jag försöka häng på. (Innan du får för bra kondis för att jag ska orka med) Vill gärna rasta min vita springare. Sen tänkte jag höra om jag kan komma förbi någon dag och ladda över bilder från bröllopet på ett USB?

    Svara

  2. Mammamandala
    Sep 12, 2010 @ 14:04:49

    Ja nu är jag så sugen på att cykla och var inställd på att cykla till skolan imorgon men så ser jag att jag inte har nån skola imorgon. Typiskt! Men jag ska till skolan på ons och då cyklar jag gärna. Börjar 9 men kan tänka mig att komma lite tidigare. Har du lust att cykla då?

    När vill du komma o få fotona? Just nu ligger alla i orginalmappen, men om du vill ha bara de bra korten kan vi försöka sortera dem i veckan.

    Svara

  3. Jessica
    Sep 12, 2010 @ 14:24:16

    Insåg idag vad jag snart gett mig in på… Kommer bli tight med tid nu i höst. Får hoppas jag orkar med trots min vanliga höstdipp. Kanske tom kan va bra med regelbunden jogging! Ska bli spännande att följa min & din utveckling. 🙂

    Vill du skicka länken igen med sidan till träningsprogramet & dina uppgifter på Funbeat?

    Kram /Jess

    Svara

  4. Mammamandala
    Sep 12, 2010 @ 14:43:10

    Ja jag har också funderat lite över vad vi har gett oss in på, men utmaningar är roliga (o denna även jobbig skulle jag tro). Tror faktiskt också det är bra för dig med fullt upp, du kommer inte ens hinna med att ha dina dippar 😉 Tänk istället vilken härlig start du får på mornarna när du börjar med ett kort jogginggpass.

    Jag ska göra som vi gjorde igår imorgon. Sen cyklar jag på ons o sen nåt på lör är planen innan allt sätter igång på riktigt på måndag.

    Här kommer länken till programmet http://aktivtraning.se/lopning/lopprogram/spring-10-km-om-12-veckor-1

    Sen tror jag att du kommer hitta mig om du söker på mitt namn på funbeat. Har du lagt in dig där än?

    Kram

    Svara

    • Jessica
      Sep 12, 2010 @ 15:04:13

      Tack! Ja det är verkligen en utmaning! Kollat lite på programet nu och jag förstår inte riktigt vad de menar när man kollar på visa pass. Men du fattar säkert eller så får Henrik hjälpa till.

      Har inte registrerat mig på Funbeat än… men ska göra det. Letar upp dig sen efter det då.

      Svara

  5. Josefine
    Sep 12, 2010 @ 15:28:59

    Va duktig du är Leila!! Du kommer att slå mig på Göteborgsvarvet med hästlängder.. Har inte ens börjat tänka på det där än… Pust….

    Svara

    • Mammamandala
      Sep 12, 2010 @ 15:41:49

      Men Josefine, det skulle ju vara perfekt om du kör med mig nu på milen fram till dec! O du kan ju redan springa, jag lyckades med 1½ km o har massor med träningsvärk idag. Anledningen till att jag vill börja i tid är att jag är rädd att knäna kollapsar annars.

      Svara

Kommentera

