Som snyggast och Göteborgvarvet 2011 here I come!!

När man är på bröllop är det så kul att läsa i det lilla bröllopshäftet vad brudparet har skrivit om en. Kikade lite snabbt och som sista mening står det ”Anmäld till Göteborgsvarvet 2011”. Jag trodde väl inte riktigt att det var helt klart utan att jag skulle kunna smita undan på något sätt. Men inte, nä både jag och Josefine är nu anmälda, betalt och allt. Den snälla lilla bruden gav oss det i present 😀 Hihi…jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag ska se det som en utmaning med målet att komma i mål. I nuläget kan jag inte ens springa/jogga 1km så otränad är jag. Fast jag har många gånger funderat på om det kanske är något fysiskt fel, det kanske bara är så att jag kan inte springa, min kropp är byggd så, den gillar att gå snabbt men inte att springa. Jaja nu ska vi försöka ändra på det. Får man något så fint av bruden kan man ju inte säga nej, eller??!

Med 20 sekunders betänketid skulle Elna och Daniel utse dem av sina gäster som passade bäst på olika påståenden som lästes upp, det var allt från den som var bäst med saxen, smakade godast, var mest klarsynt,  bäst med slangen och snyggast. Så det var där jag fick bli snyggast 😀 (självklart inte snyggare än bruden och värdinnan, men de var inte med i uttagningen). Inte illa det och självklart fanns det ett pris till mig, i februari nästa år ska jag komma hem till Elna och Daniel och putsa alla deras speglar. Henrik blev ”bäst med slangen” jag tänkte direkt ”ah cykelslangen” men fniss…det var inte alls så Elna tänkte när hon svarade.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Mamma
    Sep 06, 2010 @ 05:59:17

    Hihi det va påhittigt o roligt av dem : )

    Svara

  2. Mammamandala
    Sep 08, 2010 @ 17:41:25

    Haha jo det kanske man kan säga. Får se om jag tycker det är lika roligt när det börjar närma sig maj, då loppet är. Men jag ska göra mitt bästa i träningsväg iaf.

    Svara

Kommentera

