Oj vad jag har varit duktig + GI-resultat

På min finfina nya cykel gav jag mig iväg imorse till skolan. Till skolan kanske det inte är någon konst att cykla men jag har inte cyklat på många många år och sen är det lite mer av en konst att ta sig hem i all uppförsbacke. Men hurra för mig, jag kom både till och hem från skolan. Hem cyklade jag 8km, gick 400 meter och cyklade sista 2,6 km. Jag var helt slut men så stolt över mig själv. Nu får jag hoppas att vädret tillåter fler cykelpass till skolan, men det ser lovande ut. Som en liten belöning när jag kom hem skördade jag den första mogna tomaten (nog något övermogen smakade det som men god ändå).

Nu till GI. Egentligen väger jag mig bara på måndagar för att se resultat av GI-kosten, men idag kände jag mig så lätt i kroppen att jag ville se om känslan stämde. Imåndags hade jag minskat med 1,2 kg från start (en vecka tidigare), idag 1½v efter start hade jag minskat 2kg! Det känns väldigt bra, nu är det bara 2kg till för att jag ska nå min trivselvikt. Det blir ifs svårare och svårare skulle jag tro, men jag gillar den här kosten och ska köra på så länge det funkar. Om jag sen kan slänga in ett o annat cykelpass till skolan kan det nog vara bra för förbränningen med.

Nu när det har gått 1½ v så är det inte alls så svårt längre, suget finns knappt kvar, det är väl mest lite småjobbigt när andra runt om sitter och äter choklad eller något annat som luktar gott. På kvällarna klarar jag mig med en stor kopp te och 10 hasselnötter. Lite hunger kan jag fortfarande känna och jag kan längta tills att det är dags att äta, men inte på alls samma sätt som förra veckan, när jag inte kunde tänka på annat än mat.

Kommentera

