Idag har det varit en ganska jobbig dag

GI har inte känts helt enkelt, inte bara det att jag har varit hungrig för det klarar jag av och det med hungern har faktiskt blivit bättre. Jag har nog ätit lite mer, eller så har vi haft mer mättad mat idag. Men psykiskt har det varit jobbigt, jag har varit så sugen på att ha vanligt fredagsmys och få  stoppa i mig allt möjligt gott. Mat är förstås gott och vi har ätit väldigt god mat hela veckan tycker jag, men det är ändå ett litet choklad, lite nötter eller annat sånt onyttigt som har frestat. Upp och ner har tankarna gått från att bara vilja skippa hela den här processen och känna mig nöjd som jag är/ser ut nu, sen känner jag att det skulle vara så mycket sundare om jag kunde ändra min livsstil lite. Som tur är har jag ännu en dag varit stark och jag är glad över att vara på dag 4½. Min dag har sett ut så här:

Frukost: Kesogröt med hallon och blåbär

Mellanmål: Ett kokt ägg, en kopp te

Lunch: Grillad kyckling, quinoasallad med kronärtskockspesto, oliver, fetaost och lite annat gott

Mellanmål: 1 banan, 3 mini morötter (från tjejernas happy meal)

Middag: Grillade köttfärsspett med en tomat- & äggsallad i senapsvinägrett

Kvällsmat: 3 skivor ost, 10 cashewnötter

Helt plötsligt ser det ut som att jag ätit en massa mat. Men det har varit ganska lite av varje så jag tror det är bra ändå 😀

Kommentera

