Gi-dag nr 2½

Som en liten matdagbok så här i början skriver jag ner vad jag ätit idag. Kan säga att jag fortfarande tänker på mat hela dagarna, men maten idag har varit lite mer mättande så jag har inte känt mig konstant hungrig, och det är ju skönt 😀

Frukost: 2 kalkonrullar, 1 kokt ägg, 1 stor kopp grönt te

Mellanmål: 1 banan

Lunch: Kantarellomelett, keso och balsamwokade grönsaker

Mellanmål: 1 apelsin, 10 hasselnötter (9g vägde dem)

Middag: Örtfläskkotlett, ugnsbakad tomat, marinerad halloumi

Kväll: en stor kopp te

Annonser

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sofia
    Aug 26, 2010 @ 05:22:58

    amen skoja så gott d ser ut!!! 🙂

    Svara

  2. Mammamandala
    Aug 26, 2010 @ 06:32:12

    Åh vad kul att du tycker det Sofia. Måste säga att vi faktiskt har tyckt att det har varit väldans gott att äta denna vecka. Just nu sitter jag och äter mina kalkonrullar och ett kokt ägg 🙂 Det känns redan så mycket fräshare i kroppen med sån här mat.

    Svara

  3. sofia
    Aug 28, 2010 @ 12:00:01

    ja d kan jag tänka mig
    ska försöka mig på d igen nästa vecka
    så kommer kolla på dina recept för lite tips?
    tycker du d e lätt å göra?
    tänkte om d e lätt att fixa matlåda t jobb tex?

    Svara

  4. Mammamandala
    Aug 29, 2010 @ 07:22:25

    Ja, det är bra att göra extra av allt så man lagar så det blir till matlåda, så kommer vi göra nästa v. Tex stora satser av soppa, de sopporna som jag har gjort har jag bara hällt i mer vatten och kryddor och det har räckt. Sen om man gör bakad tomat så gör man så många extra man vill ha för att ta med sig, eller att man gör mycket sallad el wokade/stekta grönsaker. Köp hem keso, mycket ägg o avokado så räcker det till många måltider.

    Det svåra är att skriva matlista och komma på vad man kan ha till frukost och mellanmål. Men nu kommer jag bara köra denna vecka så här strikt, nästa vecka kommer jag även ha en grov smörgås och lite fil m lite hemmagjord müsli. Kommer alltså variera frukost o mellamål lite mer. Till måltiderna kommer det bli mer hela korn, bulgur, bovete och sånt, men inte mycket bara så det bli lite mer än inget. Denna vecka har jag haft två olika quinoasallad och det har varit gott.

    Tycker absolut att det är värt ett försök. Jag ser fram emot nästa lördag då ska jag äta lite mörk choklad och några nötter. Idag är det Pejas födelsedag och jag kommer vara sååå sugen på kakor o tårta.

    Svara

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: