Magen kurrar men dag 1½ är gjord!

Nästan hela dagen har jag varit hungrig men jag vet att det tar några dar sen kommer det kännas lättare. Efter varje måltid går jag och kikar på veckomatsedeln för att se vad det blir för gott till nästa måltid. Mat är så fantastiskt gott! Idag har jag ätit:

Frukost: 1 kokt ägg + en kopp grönt te (½tsk honung i)

Lunch: Tomatsoppa med frästa champinjoner, lite riven ost (det var nog max 1msk), 1 msk creme fraiche

Mellanmål: 1 banan + en kopp te

Middag:  Grillad kyckling med smak av citron och vitlök, balsamwokade grönsaker, krämig linsröra

Kvällsmat: Lite solrosfrön, 2 klyftor apelsin + grönt te

Åh jag längtar så efter att det ska bli morgon så jag kan göra en god frukost och få äta igen. Jag hade nog glömt hur det var i början med gi, men samtidigt som det kan kännas jobbigt så känns det så fräsht i kroppen. Jag kan lägga mig i sängen och tänka ”åh vad bra och nyttigt jag har ätit idag”, istället för vanliga tankar som ”nähä då klarade jag inte det idag heller, men imorgon då är det en ny dag och då vänder det”. Ikväll känns det faktiskt som att det har vänt (hoppas att det går lika bra imorgon). Gonatt.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jessica
    Aug 24, 2010 @ 21:07:31

    Oj måste man äta så lite när man kör GI? Känns som värsta bantningskuren. Inte konstigt du är hungrig med det låga kcal-intaget.

    Svara

  2. Mammamandala
    Aug 25, 2010 @ 06:32:41

    Nä inte alls, man kan nog äta mycket mer men det bara blev så. Jag visste inte riktigt vad jag skulle äta så det slutade med att jag åt lite för lite. Men det är denna veckan som det kommer bli lite mindre sen kommer jag äta lite mer + att jag det kommer bli något mer kolhydrater som en grov smörgås och korn av något slag istället för ris/pasta/potatis.

    Svara

Kommentera

