Sol, bad, mängder med god mat och rosévin

har de senaste veckorna bjudit på. Det har varit fullt upp och jag har inte alls haft tid att skriva här, vilket faktiskt är synd eftersom det har varit så mycket god grillmat som jag gärna hade delat med mig av. Men vi får se om det kan bli tid över för det i dagarna som kommer.

Det har varit riktigt medelhavsvärme de senaste dagarna och kvällarna har varit lika varma och sköna. 7 av 8 dagar i rad har vi varit på Åsabadet och de senaste två har JAG badat, jag har tom hoppat från bryggan!! Jag vet inte om jag någonsin har hoppat från en brygga i en sjö och om jag har gjort det så var det väldigt många år sedan. Det var ca 34C i skuggan igår och det var riktigt riktigt varmt och när jag satt och tittade på alla som hoppade i vattnet för att svalka sig så måste jag erkänna att jag blev så sugen. Första hoppet gjorde jag själv och andra hoppet tillsammans med Henrik. Och jag har fått mersmak, så även idag har jag hoppat i för att ta ett svalkande dopp. Igår när jag kom simmandes i vattnet skrek tjejerna ”Mamma vad gör du!!!!” hihi de blev lika chockade som jag själv. Idag stod de i vattnet och skrek ”hoppa hoppa hoppa” och tillsist hoppade jag i. Så jag tror att när det är ca 32-34C i luften, soligt och blåser varma vindar och vattnets temp ligger runt 23-24 då funkar det för mig att bada/doppa mig.

Retfullt att fotona inte vill hamna i rätt ordning! + Att bilden jag vill ha där uppe syns här med, sånt kan ju göra en tokig 😉

Kommentera

