Veckomatsedel för vecka 23

Förra veckan glömde jag att skriva upp matsedeln men det var en vecka då jag tog paus från allt. Nu ska jag försöka komma igång med allt igen. Mina promenader har tappats bort men jag hoppas att jag snart ser till att ge mig iväg igen.

Måndag: Ugnsfalukorv med tomat- & osttäcke, hemlagad potatismos och rivna morötter


Tisdag: Kycklingspett med smak av citron, vitlök och örter, pastasallad (Cassiopejas önskan till picknicken)


Onsdag: Lax i ugn med kokos, lime och nötter, jasminris och äggsallad


Torsdag: För att fira skolavslutningen blir det tacos som är en stor favorit. Vi äter rabarberkaka (premiärbak för våra egna rabarber) med färska jordgubbar och vaniljvisp


Fredag: Helstekt fläskytterfilé, champinjoner, vitvinsås, pasta
Lördag: Kyckling- & potatispytt 
Söndag: Köttbullar med pasta, soltorkade tomater och oliver (Ofelias önskemat)

4 kommentarer (+lägga till din?)

  1. sofia
    Jun 10, 2010 @ 13:24:52

    mums =)
    som vanligt vattnas d i munnen när man ser din matsedel å bilder 🙂

    Svara

  2. Mammamandala
    Jun 10, 2010 @ 15:45:56

    Hihi vad bra! Jag ska försöka bli bättre på att lägga ut bilder 😀

    Svara

  3. Maya
    Aug 13, 2012 @ 12:24:27

    Kan du inte lägga upp receptet på kycklingspetten?

    Svara

    • Mammamandala
      Aug 25, 2012 @ 17:06:08

      Hej, förlåt för att jag inte svarat tidigare, brukar ju vara bra på det men har varit lite frånvarande på sistone. Tyvärr minns jag inte exakt hur jag gjorde spetten, det är två år sen nu. Men Jag har gjort liknande många ggr så jag ska se om jag kan göra det nu närmsta tiden och lägga ut. Gissar att det är försent men kanske att någon mer skulle uppskatta det 😀 Tack för din fråga i alla fall.

      Svara

Kommentera

