Vad mycket man ska packa

Alla barnen får vars en väska och då ingen liten väska. Annars har alltid Cassiopeja och Ofelia haft en väska att dela på, men denna gång behövs fler ombyten. Sen all mat och kalasgrejor. Hmm hoppas att allt får plats i bilen. Och på tal om bilen så är jag arg på bilen. Och trött på den är jag också. På några månader har den lämnats in 3 ggr. Idag är den på verkstaden och självklart ”måste” mer fixas än tänkt annars dör vi i trafiken…grrr. Jag hoppas att det stämmer så man inte blir lurad på pengar som inte ens finns. Så vi lär inte kunna komma iväg så tidigt som jag hade önskat men det får bli som det blir. Idag ska vi åka till Malmö så vi har mer tid till kalasfix imorgon.

Jag kan checka av en del saker nu som skulle fixas, kameran har laddats, mobilen är laddad och tömd så jag kan fota med den också. Frallorna får inte glömmas precis som alla varianter av maten som ligger i frysen, det har gjorts vegetariskt, glutenfritt, ägg o mjölkfritt o ”vanlig” kost. Nu ska jag mixa ingredienserna till Vilgots gröt så den kan tas med. Mina egna saker har jag inte packat än men jag får hoppas att Vilgot är sugen på att hjälpa till snart 😉

Hade tänkt vara en snäll mamma och ge tjejerna nåt kul. Gav dem precis en barnstol att sätta på cykeln till dockan, men in kommer Ofelia jätteledsen och tårarna sprutar. Då har hon ingen pakethållare på sin cykel, suck…typiskt att jag inte tänkte på det. Jaja inget ska vara lätt.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Tanja
    Maj 27, 2010 @ 13:24:47

    Hej! Jag har en variant som man kan haka på på styret (barnstol asså) Den brukar mina tjejer även ha som extra stol på sin dockvagn. Inte dyr heller vill jag minnas. Du får gå på barnstols jakt, som att du inte har massa annat att göra just nu 🙂

    Svara

  2. Mammamandala
    Jun 01, 2010 @ 19:28:47

    Hej, jaha. Jag får ta och kika efter en sån istället, lite billigare än att köpa en ny cykel som Ofelia gärna vill 😀

    Svara

Kommentera

